Variatie, relevantie en consistentie zijn belangrijke factoren die het succes van je social media post bepalen. Er zijn echter ook andere factoren waar je rekening mee dient te houden, zoals het tijdstip waarop je een bericht online zet.
Om er achter te komen wat voor jouw social media kanalen het beste tijdstip is om je bericht te posten en zo veel interactie en bereik te behalen, kun je een social media tool gebruiken. Dat is super handig, want daarmee kun je precies zien hoe er op jouw posts gereageerd is en welk tijdstip dus het beste werkt voor jouw business. Een ander voordeel van het gebruik van een social media tool is dat je daarmee jouw posts kunt inplannen op het beste tijdstip, super handig, zeker als je het gebruikt i.c.m. een content kalender.
Er zijn meerdere social media tools op de markt zoals HootSuite of Later. Wij geven persoonlijk de voorkeur aan Coosto, zeer gebruiksvriendelijk en compatible met social media platformen Facebook, Instagram en LinkedIn.
Er zijn verschillende tijdstippen die goed werken op social media, de interactie is ook enigszins afhankelijk van jouw product of dienst. Een restaurant met afhaal/bezorg functie kan bv. beter een bericht inplannen om 15.00 uur als om 21.00 op Instagram .
Hier een overzicht van de posting-tijden die in 2020 over het algemeen het best werken voor bedrijfspagina’s en -accounts op Facebook, Linked In, Twitter en Youtube.
Comments